15 mars: Sandviken here we come

Denna dag har tillbringats att titta på tre lägenheter i Sandviken. Vi bestämde oss för en av dem!

Vi bestämde oss för den största av dem på 4½ rum och kök, två våningar, egen tvättstuga med torkskåp, två badrum med toalett, nytapetserat överallt, rätt så nya vitvaror, uteplats med gräsmatta, två förråd och garage.

Mer passande att kalla det radhus än lägenhet faktiskt.

Vi hade hemvägen på oss att bestämma oss för denna eller ingen alls. De andra två lägenheterna var inte intressanta överhuvudtaget. Nästan samma hyra på dem och de var mindre med många skönhetsfel. Dessutom hade vi möjlighet att säga upp vår lägenhet idag.

Så vi for direkt till Faxeholmen i Söderhamn och sa upp denna lägenhet. Vet någon av mina läsare någon som vill flytta till vår lägenhet på Sandvägen i Stråtjära, så kan de få flytta in när som helst. Då slipper vi betala dubbla hyror från maj - juni. De som hyr lägenheten i Sandviken nu vill flytta på en gång men uppsägningstiden sträcker sig till 1 maj och vår uppsägningstid sträcker sig till 15 juni. Vi kan ju flytta när som helst också.

Egentligen tycker jag inte om läget på lägenheten i Sandviken då det är så trångt byggt, men det är hundra ggr bättre än på andra områden i Sandviken. Vi har åtminstone lite skog omkring oss och hela lägenhetsområdet är radhus-byggt som sagt. Bättre så än att bo i en betongklump, tyckte vi.

Det är positivt att det är nära till lekparker, dagis, livsmedelsbutiker och att det bara är någon kilometer till stan. Det som är negativt förutom att det är så trångt mellan husen är att utöver hyra får vi betala elvärme och varmvatten. Den summan kan ju skifta rejält från årstid till årstid förståss. Enligt hyresgästen har de betalat ca 700kr på sommaren men ca 3500kr på vintern per månad.

Vi fick installera luftvärmepump om vi ville. Det kan minska kostnaderna rejält men kostar ju att köpa in. En bra modell kostar mellan 12000-15000kr plus installation. Men man tjänar nog in den på några år.

Fler positiva saker med flytten är ju självklart att det blir närmare till jobbet, Angelica har fler jobb att söka, nära till vänner och släkt. Miljöombyte är ju inte fel det heller. Självklart blir det mkt återbesök i Stråtjära i fortsättningen. Vi har ju vänner och släkt här också plus att händer det någe skoj så återkommer vi till byn.



Mona Sahlin ogillade jag skarpt för hennes personlighet och hyckleri. Nya S-ledaren Håkan Juholt gillar jag som person... men ogillar fortfarande deras dåraktiga politik.

Ett extra plus får Juholt av mig för detta, mouhahaha.



Skickade iväg ett mail till TV11 idag...

Det absolut bästa i Big Brother hittills är klippet med de 'Fulla kockarna' med Peter, Tobbe och Gurkan som sidekick.

PLEASE! Efter att Big Brother avslutats önskar jag att det blir (minst) en säsong med just dessa tre herrar lagandes mat! =)

Mvh
Kenny



Riktigt älskar Big Brother. Direktsänt socialt experiment... helt fantastiskt bra. Är väldigt intresserad om hur vi människor fungerar i olika sociala miljöer tillsammans med olika sorters människor. Samtidigt är programmet väldigt underhållande. Men denna säsong slår inte säsongen 2006.



Massvis med bilder av tsunamins förstörelse i Japan.

Bilarna flyter som korkar.

Hjärt och lungräddning på en Boxer.

Årets sköning!

Nummer 6 på listan ska jag inhandla till sambon.

Fel snut att jävlas med... jävlarrrrr!

Hade det inte varit för Johnny's korpulens, kunde det varit han faktiskt.



Tog kompledigt idag och i morrn är det arbetsdag igen. Längtar till jobbet. Tiden går fort när man har roligt och det märkte jag i måndags. Blev chockad när jag tittade på klockan att den var över 12. Blev lika chockad när jag kollade nästa gång, då hade jag en kvart kvar på arbetsdagen.



Kom på mig själv med en tanke häromdagen...

Har man börjat blivit miljöförstörd när man börjar tycka en generator är fin?

Man är störd asså. =D







Sandviken here we come...

Kommentarer
Postat av: hallgren

luftvärmepump är nog inte alls så dumt om ni hyr ett sånt där hyresradhus, som den eländiga vintern har varit detta år så har det typ räckt med en vinter så är den intjänad, sen om man vill så går det ju att plocka med den om man flyttar bara man återställer hålet i väggen efter sig, mor har en sån där luft/luft pump och dom halverade sin uppvärmningskostnad när dom skaffade den, och det är några år sen pumparna blir antagligen bättre och bättre

2011-03-15 @ 21:49:18
URL: http://accordingtomange.blogg.se/
Postat av: hallgren

åsså angående Juholt, så har jag just bloggat lite om vad jag anser om honom, förresten så tycker jag dessutom han till utseendet liknar en stor man som vi båda känner, studera bilder av honom å se om du kan komma på vem

2011-03-15 @ 22:20:09
URL: http://accordingtomange.blogg.se/
Postat av: Leif Sillankorva

Köp inget skit bara ! Våran värmepump gick på 18500:- + montering ! Vet en som köpte en billigare variant och den la av vid -15 redan ! Våran funkar upp till -20 - -25 iaf .

2011-03-15 @ 23:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0