8 mars: Hoffmaestro i Bollnäs

Börjar med en skön låt ni kan lyssna på medans ni läser bloggen =D





Jobbar och står i dagarna i ända. På fredag denna vecka blir det 12 dagars nonstop arbete. Men har mina funderingar att ta ut ledighet på fredag för att umgås med Silas. Jon och Angelica ska in till stan med mormor.

Mässan var rolig fastän det kunde bli lugnt vissa tider. På lördagen var det dock riktigt fullt med folk fastän vi konkurrerade med Vasaloppet, massa övrig skidsport på TV och Ockelbo Vintermarknad. Sammanlagt blev det ändock runt 5000 besökare.



1: Våran (välbesökta) monter på mässan.
2: Fick två kändisar på besök som också ville vara med i gissningstävlingen.
3: Närproducerad ekologisk mat med ekologisk Cola som man kunde handla på mässan. Otroligt gott.

Hade en gissningstävling i vår monter och en besökare var ett nummer ifrån endast och vann 500kr. Jag ringde upp vinnaren idag och denne blev riktigt glad. Blev ett litet detektivarbete att finna personen då denne skrivit fel telefonnr på listan. Vad är oddsen att vara en av de 400 som var med i tävlingen, vinna med en differans på ett nummer och dessutom skriva fel telefonnr på listan? =)

Jobbar 0700-1600 varje dag numera så jag hinner hem till sönerna innan de lägger sig. Skönt att få välja sina egna arbetstider. Igår fick jag två extra timmar med sönerna då chefen tyckte jag borde åka hem lite tidigare och slappna av med familjen. När jag kom hem satt Silas bara och glodde på mig med ett oavbrutet leende. Hela jag smälte och kände en glädjetår komma. Vi har knappt hunnit träffats sedan jag började nya jobbet.



Det har ju varit intensivt nu ett tag. Först med alla nya intryck och rutiner, övertid, kliva upp tidigt, förberedelser med mässan och helgarbetet på det. Man är lite mör =)

Idag har jag börjat med att skylta om entrén. Det handlar inte precis att byta ut några skyltar. Det är buntvis med cyklar som ska placeras om, det ska städas, ut med släpvagnar och annan skrymmande exponering, bygga trägolv och därtill trädgårdsmöblemang. Har hunnit halvvägs idag endast. Det är så mycket annat i vägen också. Därefter ska jag gå loss på glasmontern vid ingången, som inte ser så attraktiv ut precis. Det ska kopplas in ljus och fyllas upp med ögondragande prylz. Kommer en före och efter bild i nästa blogg.

Kan ha en egen blogg om jobbet tror jag, haha. Tycker det är ett sådant fasligt sköj arbete man fått.



Fester på gång:

19 mars: Hoffmestro i Bollnäs! Jäklar anamma. Detta ska bli en av årets bästa kväll/natt (har jag bestämt). Sagolikt bra band, förfest, efterfest och övernattning hos Anna N. Längesedan man träffade henne nu... själskamraten.



25 mars: Min första firmafest. Vet inte var riktigt men i Gävle anar jag. Ska bli kul att svinga en bägare med sina nya arbetskamrater.





Såg en film häromkvällen som gav mig sparkar, hårda nyp och blåmärken därtill från sambon.

Silent House
En våldsamt obehaglig och banbrytande skräckfilm, filmad i en enda lång tagning - helt utan klipp. Glöm allt vad Blair Witch Project och Paranormal Activity heter - detta är skräck på riktigt, i realtid. Filmen baseras på verkliga händelser.

Så här ska skräckfilmer vara gjorda.



Totalt vansinnig cheerleader!! Måste ses!

Tappat hoppet på mänskligheten del (fyll i valfritt högt nummer).

Inte många länkar nuförtiden... har inte riktigt den tiden jag hade förr att leta på de riktigt makalösa länkarna. Det blev åtminstone två denna gång och cheerleadern tog alla rekord, haha. Sett den flera ggr nu.. lika bra varje gång.






Det var så fattigt när man var liten så vaknade
man inte med stånd hade man inget att leka med under dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0