1 nov: Roadtrip till Västerås

Jon's uppfattning av att jobba har nog blivit lite snedvridet idag =)

Jag skulle ner till Biltema Västerås idag och då fick Jon följa med i firmabilen. Han tycker det är stort att få följa med pappa till jobbet. Men han har bara njutit idag med glass, godis, kakor, MaX-burgare, film och annat roligt. Så när han ska ut i arbetslivet så hoppas jag inte han tror det blir som idag precis.

På Biltema Gävle blev det kakor, glass och varm choklad. När vi väl kom fram till Västerås så fick Jon välja matställe - det blev MaX med hamburgare, strips och rutschbanor =)

I bilen fick han det långtråkigt trots pysselbok och filmer på PSP:n. Tror han frågade 20 ggr när vi var framme. Både dit och hem.


Jon: - Nu ska jag inte prata mer! *efter att oavbrutet pratat med mig i 20 minuter i bilen*
Jag: - Vaddårå?
Jon: - Tänk om du tittar på mig och det blir pang, tjong, brak, krasch!? *pekandes mot diket*

Tio sekunder
senare pratar han minst lika mycket igen =D

Underbar dag med äldsta sonen! Bara han och jag.



Inte nog med att Jon fick en lång roadtrip idag. Väl hemma till middagen fick han en morotsbit att gnaga på till maten. Plötsligt så sa han att han fick ont i en tand men tog en till tugga och det gjorde ont igen. Då ser jag att han är på väg att tappa en tand!

Jon som är väldigt mesig kring smärta och blod blev väldigt nervös och ledsen när jag sa att han skulle tappa en tand. Både Angelica och jag blev glada och tjoade att Jon börjar bli stor då han samtidigt tror hela världen håller på att gå under, haha! Han måste trott mamma och pappa var ena jäkla sadister!

Efter mycket peptalk så förstod han till sist och blev lugnare. Han trodde alla tänder skulle rasa ut samtidigt och att han skulle dö... eftersom gamla människor tappar tänder och dör till sist. =D

 



Äntligen fått ur alla kläder med mera elände från badkaret som fungerat som förvaringsplats då vi ej kunnat använda garderoben på väldigt länge. Så nu har ungarna haft "premiärdoppet" i badkaret. Fick knappt ur dem därifrån.



Funderar på om jag ska ta och besöka Parkbadet på lördag och ta med mig ungarna.
Hojta till om någon i bekantskapen vill hänga med och plaska.



Funnit en härlig eldstad till rätt pris på Clas Ohlson. När det blir snö så kan man ta och grilla korv ute på gårdsplätten med ungarna. Tror de skulle tycka det var mysigt.

 

 


 


Tröttheten sitter i som jag skrev om i en tidigare blogg. Är så trött om kvällarna så det är int klokt. Rätt trött på morgonen också trots tidiga kvällar i sängs.

Måste vara kombination hösttrötthet och ålder ;P

 


Kommentarer
Postat av: Erik

Vet Kenny värför det odugliga företaget Biltema skickat ut 2st höst/vinter 2011 kataloger?

Dom bör ju kosta en slant både att trycka och att skicka ut? och så är det inte "miljövänligt" heller ;) fick en för nån månad sen och en i veckan..

2011-11-03 @ 13:43:10
Postat av: kyd

Erik: Det makalöst bra företaget Biltema skickar ut en extra katalog i rent marknadsföringssyfte för att sälja mer förståss. Det är bättre att de delas ut en extra gång och kommer till nytta istället för att de ska slängas för antalet kataloger är redan bestämt från högsta ort om de nu så delas ut i varuhusen, på events eller i postlådan har ingen betydelse.

2011-11-03 @ 19:08:52
URL: http://kyd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0