24 nov: Spanska drömmar

Vaknade med ett smile idag torsdag då jag kom ihåg vad jag drömt under natten.

Väckte en spanjor (liknandes Bud Spencer) i en soffa, direkt därefter hängde upp en tavla med spanskt motiv och därefter försökt dansat flamenco med spanjoren klappandes med händerna på riktigt spansk manér.

Makalöst. =O



Fullt upp med julskyltning i varuhuset för min del i någon dag nu. 

Redan slagit in julklappar bland annat =)



Bilder på entrén kommer i nästa blogg.



Tänk att vi inte vänjt oss med Vallhovs vatten ännu. Det går bara inte att dricka. Smakar som man dricker ur en stillastående bäck. Så vi har alltid vatten i en tillbringare i kylen med gurka eller citron i.



Underligt är att jag inte hört någon annan i bekantskapskretsen har klagat.



Britt (svärmor) är på besök i några dagar. Då passades det på att bakas pepparkakor här hemma. Fantastiskt härlig lukt spred sig i lägenheten.



Angelica har även börjat julpyntat lite smått... så det är riktigt gemytligt här hemma nu. Storstädat, pyntat och luktar gott =)



Har börjat titta efter en ny bil. Ombyte förnöjer. Men det beror på om Angelica får fortsatt tjänst så vi har två inkomster. För jag vill inte byta ner mig... man ska byta upp sig =)

Något jag också funderar på att skaffa är en hund igen. Då man så gott som alltid haft hund ända sedan man var barn så känns det tomt på något vis. Det som passar bra för mig att skaffa valp nu är att den kan följa med mig på jobbet. Vara på kontoret mitt när jag är i varuhuset och följa med mig i bilen när jag ska ut på företagsbesök. Så den slipper ju vara ensam överhuvudtaget.

Självklart ska det vara en terrier i passande storlek. Staffordshire Bullterrier närmare bestämt. En liten hund i storlek som är som en stor hund i sitt sätt att vara. Har ju haft en sådan tidigare och är bland de härligaste hundraserna tycker jag och är ju fruktansvärt barnkära (rasen kallas ju nannydog av en orsak). Full med energi och personlighet är inbakad också.





Undra om min hastighetsmätare visar fel eller om folk kör som gamla kärringar varenda en??
Kör i 110 km/h på motorvägen (Riksväg 80) och då kör jag om alla nuförtiden?





Väldigt smart sätt att finna ett jobb och desto högre lön han får - desto högre "hittelön".

Skrattar så jag kiknar. Vilket drömjobb.

Fler sådana här människor på vår jord, tack.

Top Gear bygger ett tåg av bilar. Men orkar ni inte se hela, kolla 7:15. Höll på att bryta ihop av skratt.


Med stor förhoppning att mina barn aldrig kommer få uppleva tandvärk någon gång i sitt liv. Själv hade jag stora problem med tänderna i barndomen och i tonåren tills jag började snusa. Efter det hade jag aldrig problem med karies. Har läst om att snuset eliminerar kariesbakterier och det kan nog stämma.

Humor!




Fortfarande väldigt trött. Somnar väldigt tidigt på kvällen men är trött ändå på morgonen och trött under hela dagen. När jag kommer hem så ramlar jag i sängen direkt för att försöka ta en power nap, men är inte Angelica på mig så är ungarna det förståss.
















Hösttrötthet tror jag det är och jag tror även att det kan vara sviter efter harpesten jag fick i augusti - september.



Månadens citat:

Jag känner en kille i Torsåker som har spritt nya startkablar.
// Håkke

Kommentarer
Postat av: Tess

Vattnet i Sandviken e urk överallt! Anledningen till att ingen klagar e för att dem aldrig har haft gott vatten så dem vet inte bättre. ;P



Å ni får låna min hund näääär ni vill! :D

2011-11-24 @ 18:30:51
Postat av: Ida

Saxat från min familjebekant som är tandläkare med över 20 års erfarenhet: "Snus stärker tandens emalj och motverkar karies. Dock sliter det på tandköttet och kan orsaka tandlossning."



Jag vill passa på att tipsa om Business checks nya app. Gratis för privatpersoner. Du kan söka vilken privatperson som helst som är över 16 år och se dennes lön i jämförelse med övriga svenskars lön. Dvs du ser på en skala om du tjänar t ex 40 % mer än andra i landet, länet mm. Man kan oxå jämföra över kön och se löneskillnader. Inga exakta siffror över någons taxeringsuppgifter syns. Bara nog så talande jämförelser!

Appen kan oxå vara mycket smidig för att titta på adressuppgifter såhär inför alla julkort som ska adresseras!

Mycket nöje!

2011-11-24 @ 23:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0