7 okt: Jagat snattare

Häromdagen när jag var på baksidan av Biltema för att tvätta och byta hjul på firmabilen så ser jag en stor lufs komma springandes på vägen. Tänkte inte mer på det för någon sekund... han var väl sen till bussen. Men så sekunden senare blev jag mer nyfiken och tittade en extra gång. Då ser jag en från City Gross springandes efter snubben uti Hemlingbyskogen.

Släppte allt jag hade i händerna och sprang efter, för jag tänkte att City Gross-killen ensam kommer inte klara av honom då han var bra stor. Men vi fann honom inte... mycket troligt gömde han sig i skogen och han hade gott kamouflage då han bar en ljusbrun mockajacka. Trist... men spännande ändå =)



Silas satt en äppelbit i halsen i veckan. Gjorde en liten Heimlich-manöver på honom och äppelbiten for ut. Man får panik när sådant händer... riktigt hatar det för man vet inte vad som kan hända under den korta stund man har på sig.

Påminner mig om när Jon satt en morotsbit i halsen för något år sedan och fick vända upp och ner på honom, hållandes honom i ena ankeln med ena handen och andra handen slog honom i ryggen så moroten for ut.



Jon satt och käkade och jag satt igång radion åt honom. Det blev visst jazz-musik. Han tittade på mig förundrat med mat i munnen och ruskade lugnt på huvudet och undrade nog va fan jag hittade för musik åt honom. Vred vidare och det blev en George Thorogood låt. Jon fortsatte titta på mig med mat i munnen och nickade lugnt med huvudet med en nöjd blick. Haha!

Rock och hårdrock är det som gäller.



Om någon vecka har vi fixat till allt här hemma som vi vill ha det med möbleringen. Då ska det vara tapetserat och klart äntligen. I 3-4 månader har vi levt som vi precis flyttat in i lägenheten. Har dock kunnat fixat till TV bänken ordentligt med kabeldragningar och TV-spel därtill. Så lite nöjd är man ju.

Ska bli så förbaskat skönt att äntligen att få allt möblerat och klart. Att leva så här med grejjer här och där blir man ju stressad av.



Ena kattungen blir kvar hos oss. Vi har fastnat för henne. Helt underbar liten katt fast hon, som alla kattungar, kan driva en till vansinne ibland med sina egenheter =)

Just nu ligger hon på Jons bröst. Jon har slocknat framför TVn. Hon är otrolig på det viset att hon tyr sig till ungarna och dess kompisar fastän hon blir ganska bryskt omhändertagen av dem.



Ullared-Morgan-varning på Apotekare! Har skrivit om det förr i bloggen - Hur jäkla seg är inte Apotekare!?

Man blir ju tokig. Skriver sakta på datorn. Går sakta. Letar efter medicinerna sakta. Tar betalt sakta. ALLT går sakta och sävligt!

Senast när jag skulle in och hämta p-piller till katten så stod jag och funderade på om jag skulle ta av mig jackan för det blev så varmt ståendes där väntandes och väntades! Men det kan man ju inte göra... så jag fick stå där och svettas.

Självklart ska de vara noggranna... men va fan!? Någon måtta får det väl vara?



Igår kväll, torsdag, var man inte pigg inte. Feber och halsont. Sov väldigt dåligt under natten. Men på fredagen så kände jag mig rätt okej helt plötsligt. Knappt någe halsont och ingen feber. Men har börjat blivit lite mer snuvig.

Så det blir festligheter i morrn lördag. Hade jag varit lika dålig som i torsdags kväll hade jag kastat in handduken. Men nu blir det att besöka den traditionella älgvakan i Stråtjära. Blir väl massa tok som vanligt anar jag. =D



TV serier jag följer just nu:

Dexter
Weeds
Sons of Anarchy
99 saker man måste göra innan man dör
Gumball



Det blir värre och värre med julhysterin i butikerna!!

Snart smäller jag av alltså! Julmust i butikerna i början av oktober!!?? Va fan är det frågan om??

DET SKA VARA EN LAG PÅ ATT JULMUST OCH ÖVRIGA JULPRYLAR ENDAST FÅR SÄLJAS VID FÖRSTA ADVENT!

Bryter ihop snart.

Efter att julen varit så irriterar jag mig på folk som har julprydnader och adventsljustakar framme till februari/mars... ja till och med ännu längre. Då kan jag verkligen brisera!

DET SKA VARA EN LAG PÅ HUR LÄNGE JULEN FÅR HÅLLA PÅ DESSUTOM!



Någon som hjälper mig finna min pingvin som jag tappat bort?

ASG! Kolla in måsen!

Registreringsskatt på gamla (skattebefriade!!) jänkebilar? Tack Socialdemokraterna.

Student vs professor.

Avslutar med en riktigt sköööön låt.

Kommentarer
Postat av: Smygar´n

Jag noterar att min förklädnad fungerade till belåtenhet....Biltema nästa,tackar!!

2011-10-07 @ 21:13:57
Postat av: kyd

grrrrrrrrrrr

2011-10-08 @ 02:58:54
Postat av: Angelica

Hahaha! Den där måsen fick sig en rejäl åktur =) Va fan! 15000!! Snart måste alla bilentusiaster börja jobba aktivt för att behålla bilkulturen i Sverige!!

2011-10-08 @ 09:34:00
URL: http://mjam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0