17 okt: Stationära datorn!

Jäklar vilken skön känsla att få slå sig ned vid skrivbordet framför sin ordinarie dator ÄNTLIGEN! Visst har datorrummets golv och tapeter varit klart i en vecka men jag har haft nada tid att fixa iordning förrens idag.

Har ju all musik och bilder på den här datorn och internet är bra mycket snabbare än de trådlösa bärbara datorerna så det känns riktigt bra på alla sätt.



Blir en lång blogg det här. Som sagt inte varit så roligt att skriva blogg på den bärbara datorn.

Kan väl börja med ett gäng länkar ellerrrrrrrrrrrrr hurrrrrrrrrr?

Bland det roligaste på länge. Jag kiknade av skratt idag så Angelica fick titta till mig. Bäst: T-shirten och att vara förälder.

Ryska postkodlotteriet.

Facebook-win!

Skön snubbe.

Kolla in falken som flyger mellan alla träd. Jääääääääklar!!

Tuta-åt-begravningsfölje-prank.



Juholt-affärerna! Sällan politiker roffar åt sig på alla möjliga vis. Börjar bli bra less på detta. En del moderater har ställt till det för sig men oftast är det politiker från vänsterkanten som myglar och hycklar.

Hur fan kan Juholt få sitta kvar och eventuellt bli statsminister vid nästa val när det visar sig att han är så slarvig... officiellt sett? Fast jag tror det är mygel.

Dessutom vägrar han kliva av sin post. Det skulle han gjort direkt även fast det skulle handla om slarv. Om en hög politiker inte kan hålla reda på sådana lätta saker så kan denne inte överhuvudtaget inte ha stort ansvar över ett helt land!

Jag mår riktigt jävla illa.



Lägger in några bilder från min mobil. Kommer fler bilder i senare bloggar från Angelicas mobil och vår kamera.
Var ett tag sedan nu man hade bilder med i bloggen =)


1: 0% Cola?? 2: Silas tar ett dopp i diskhon i brist på badkar som var full med kläder mm från garderoben som aldrig blivit klar någon gång förrens nu. 3: Lagomt stucken under min tid på sjukhuset. Räknade ut att jag hade runt 40 olika stick i armarna och händerna sammanlagt efter sjukhusvistelsen... makalöst! 4: Så fort man blev frisk slet jag upp altanen, haha.


5: Smalaste husvagn jag någonsin sett. 6: Silas ute och cyklar. Har även åkt motorcross med pappa några gånger som jag tror han tyckte om. 7: Biltemas nya uniformsmössa, haha! Nädå... det är ett cykelsitsöverdrag.


8: Picknick i somras. 9: Cinderella till Riga (dagen då jag insjuknade i harpesten, suck). 10: Glad Silas. 11: Hållt på att lacka om vinterfälgarna de senaste kvällarna.


12: Pizzasvullning på Mia's. 13: Nytvättad och omskodd firmabil. 14: Biltemas marknadsplats i helgen. 15: Älsklingarna.

Mer bilder kommer kan jag lova!



Lyssnar mest på nu (en ordentlig blandning musikstilar):

Röda läppar - Magnus Lindberg
The whistle song - Pulsedriver
Im in a hurry (and I don't know why) - Alabama
Had enough - Danko Jones
Bring it back again - Top Cats
... och det mesta med Fabulous Thunderbirds



Sedan förra bloggen har det bland annat hänt följande...

:: Representerat Biltema på Gävle Höstmarknad
:: Varit barnvakt åt brorsbarnen och samtidigt varit datortekniker under en kväll.
:: Diverse företagsbesök har man också hunnit med förståss.
:: Ena skivbromsen på Opeln har gått av.
:: Silas har börjat gått ordentligt!
:: All tapetsering och golvläggning är klar i lägenheten! Nästan... kök och hallens golv ska bytas också men betalas från egen plånbok.
:: Noterat att det är väldigt halt på morgonen.
:: Varit på Älgvakan i Stråtjära och öste hela natten. Fantastiskt roligt.
:: Inhandlat maskeradkläder inför Halloween.
:: Äntligen funnit en öl som är god trots att den är billig. Tingsryds 3,5%.
:: Jon hittar på helt otroliga historier så man blir väldigt nervös. Man får verkligen dra ur honom om det är sant eller inte. Enligt forskare är visst barn som hittar på mycket i åldern 4-6 år intelligenta... så det är väl bra ändårå.



Nä, nu orkar jag int skriva nå mer. Ska göra en del nödvändiga uppdateringar på datorn och sedan sussa. Är ledig i morrn (idag måndag, såg att klockan var efter 00:00) men blir nog att jag åker till jobbet i morrn ändå känner jag på mig... fast kanske senare åtminstone.

Kommentarer
Postat av: Tess

Ohh, vad har du handlat för nice till halloween då? :D

2011-10-17 @ 00:38:03
Postat av: kyd.blogg.se

Tess: Det får du se... inget speciellt men i min värld väldigt cooooooolt.

2011-10-17 @ 01:07:40
URL: http://kyd.blogg.se/
Postat av: Håkan

Kenny köpte sig en tupe av hår från Embras axlar :)

2011-10-18 @ 17:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0