25 sep: Några listor

Räkningarna betalda och allt ser ut som det löser sig. Som jag skrev i den andra bloggen - Nu är det uppgång som gäller i livet!

I fredags var det full fart. Grattade mitt brorsbarn Cornelia, därefter direkt till Göransson Arena för att kolla på bandy i galna vänners lag. Hann inte ens äta emellan så det fick bli två korvar på plats.

Festligheter hela kvällen och jag hade väldigt roligt. Än bättre var det att man slapp baksmällan. Blev endast trött, gudskelov.

Lördagen tillbringades hos Håkke och Linda, därefter hem och mysa. Var så trött så orkade inte ut på något spektakel på lördagskvällen.



Veckans bästa:
¤ En kattunge har fått ett nytt bra hem.
¤ Jack Vale films på YouTube.
¤ Quick Note. En app för Google Chrome.
¤ Uniblue SpeedUpMyPC (program som verkligen ökade prestandan i datorn).
¤ Andra kattungen är väldigt mysig och tillgiven. Verkar inte sakna sitt syskon.
¤ Festligheterna på fredagen.
¤ Vi tror Silas har tagit ett steg, men vi är inte riktigt säkra. Så det är på gång snart =)
¤ Hunnit med mycket på jobbet, fastän jag har tagit det rätt så lugnt.
¤ Skogsutflykt med ungarna idag.
¤ Känner mig riktigt frisk efter sviterna av pesten man råkade ut för.

Veckans sämsta:
¤ Silas är på dåligt humör för det mesta. Man blir bra klen. Men det är väl någon fas anar jag.
¤ Datorns elnätanslutning är helt plötsligt glapp. Precis uppgraderat minnet på den. Nu blir det fler utgifter.
¤ Silas ritar överallt när han får tag i en penna. Just nu t.ex. på min mobil (!!).
¤ Kattungen är ju mysig men har inte vett nog att inte klättra upp på en med alla klorna ute =O

Så inte så mkt att klaga på faktiskt... skönt nog.



Fortsätter med en lista från då jag var sjuk.
Topp 5 värsta/smärtsammaste/tråkigaste under tiden jag var sjuk nu senast:

.: 1 :.
Huvudvärken dagarna innan jag åkte in på akuten. Värsta jag upplevt. Hallelulja för morfin.

.: 2 :.
Sex stycken försök med tre olika läkare när ryggmärgsvätska skulle tas. På det sjunde försöket funkade det efter sex bedövningssprutor och en insats av en narkosläkare. Detta var inte skönt med en grov nål i ryggen som viskades runt där bedövningen inte hade tagit. Kändes som man fick en kniv i ryggen... sex stycken gånger efter varann. Vidrig känsla.

.: 3 :.
All denna feber. Två veckors konstant feber mellan 38-40 grader. Orkeslös och jämt svettig.

.: 4 :.
Fick aldrig vila på sjukhuset. God service av alla sjuksköterskor... MEN det var lite väl. Fick max sova en timme i taget, även på natten. Det skulle tas prover, kolla feber, ges medicin, kolla blodtryck, bytas sängkläder, frågas om något behövdes, städas, serveras mat med mera! Bland annat togs det blodprover i massor alla tider på dygnet. Den tid man kunde sova var mellan 20-00. Då var det minst spring med sjuksköterskor.

.: 5 :.
Bedövningen i halsen när lungprover skulle tas. Självaste slangen ner i lungan var inte det värsta, ej heller när de knipsade av prover med en kniv i lungan. Det var bedövningen innan då det sprutades in en oerhört illasmakande vätska i halsen. Det kändes som man hade en stor sten i svalget. Mkt annorlunda känsla.



Adjö för denna gång. Lämnar några länkar innan jag avslutar för idag.

Någon som kan förklara denna bild?

20 största kvinnliga lögnerna. Nummer 19 tycker jag stämmer extra bra =)

Man får inte dansa i Sverige utan tillstånd.

Johnny provar på MMA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0