8 sep: Golv!

Först får jag ta och be om ursäkt att dagens blogg ser ut som den gör då den är skriven i Google Chrome och det funkar visst inte riktigt tillsammans med blogg.se. Radbrytningsanarki råder idag =)
Snart så får vi äntligen nya golv hemma. Nästa vecka troligtvis. Har tagit sin tid må jag säga. Från slutet av juni till mitten av september (!!). Sandvikenhus hörde av sig och kommer ge oss ekonomisk kompensation (hyresreduktion) för dessa månader.

Vi passade på att lägga nya golv i hallen nere och i köket också för att det skulle passa ihop med det nya golvet i vardagsrummet. Nya golv i köket och i hallen fick vi endast pynta 2400 kr för! Så det kunde man inte säga nej till. Nu får äntligen Angelica svart-vit-rutigt golv i köket som hon länge drömt om =)
Men självklart passar ju inte furu-köksmöblerna in med det nya golvet så det blir att inhandla nytt köksmöblemang också.

Igår var det Jon's födelsedag. 5 år gammal är han nu!
Massa besök, presenter och fika hela dagen lång. Han sa i morse att han hade en jätterolig födelsedag. =)
Hittade bland annat en gigantisk radiostyrd bil åt honom. Ska testa den så fort det blir fint väder. Hade en jäkla tur... den var nedsatt till halva priset och det fanns ett exemplar kvar i butiken.
Så nu längtar han till julafton, haha.

Nu är det full fart på kattungarna ordentligt. De är överallt och oftast där de inte får vara. De sover med oss och har blivit väldigt trygga, tillgivna och personliga. Ja... tåliga också med huset fullt av barn jämt som ska leka med dem.
Ska snart ut med annonsen på kattungarna om ingen av min bekantskapskrets önskar vilja ha dem då förståss.

Att slå barn med käpp i guds namn.
Ibland får ens fördomar luft under vingarna.
Detta gav mig ett av årets största asgarv.
Har aldrig gillat Oprah och en av orsakerna är bland annat hennes överdriv och denna video gestaltar detta väldigt bra... genom en get, haha.

Hur är det med min hälsa då...
Hostar fortfarande. Ibland riktigt ordentligt. Svettas om nätterna fortfarande (av ngn anledning) i ungefär 1-2 timmar. Men jag är mycket piggare. Har dock fått en jääääävla träningsvärk i ben och anklar. Men det är ju så klart för att man legat still hur länge som helst och nu börjat röra på sig lite lätt.
Läkaren har inte ringt mig ännu angående proverna dock, men som sagt så är det nog harpest.

Silas växer och frodas den lille sköningen. Massa tänder är på gång bland annat. Men han vågar inte riktigt ta de första stegen ännu. Precis när han ska börja gå så sätter han sig ner istället. Det är väl läskigt förståss. =)

Om någon vecka är golven klara och jag kan koppla in min stationära dator igen. Då blir det lite roligare bloggar med bilder.
Ha det gott kära läsare.

Kommentarer
Postat av: Angelica - Vägen till ett hälsosammare liv

Fick också vänta ett bra tag på att få kökstapeterna fixade i min gamla lägenhet, och då var det Faxeholmen som var seg. Så från juni-Oktober, det tog lång tid. Men det var ju egentligen onödigt att ens tapetsera då 1,5-2 veckor efter förstördes ju lägenheten..

2011-09-09 @ 10:50:16
URL: http://angelicahjartaerik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0