29 dec: Full fart i början av nya året

Känner på mig att mycket kommer hända i början av nya året. Bara att hålla fast sig och styra allt i rätt riktning.

Nästa år fyller jag 37 hela år. Silas 1 år, Jon 5 år och Angelica fyller 30 år... då blir det partaj. Ska arrangera en större fest med band m.m. tänkte jag.

Vad händer mer nästa år?

Ska resa mer har jag tänkt. Blir väl automatiskt att man far runt på nöjesparker med barnen men hade även tänkt någon weekendresa med sambon. Brukar åka till Sthlm varje år. Men detta år var Angelica höggravid när vi brukar åka.
Självklart blir det Ullared också. Angelica har viljat åkt dit länge. Jag tyckte vi kunde vänta till våren då de byggt upp mer"aktiviteter" för männen på plats =)
Blir en del affärsresor också. Först ut till Trollhättan i februari. Har lite roliga projekt på gång där.

Ska försöka få ihop pengar till att fixa till Buicken också så man kan glida runt med den i sommar. Hade inte råd detta år. Både Jon och Angelica älskar den bilen och nu ska Silas få premiärturen i sommar.

Inget nyårslöfte, men jag har väl gått med på att röra mig mer. Kan inte ta det som ett löfte för jag vet hur det blir. Man tycker det är roligt och givande ett tag, sen tappar man sugen. =)



På tal om det jag skrev i en tidigare blogg angående våra jävla skitlok. Nu har de plockat fram 50-åriga lok som klarar av att köra i nordiska klimat. Fantastiskt.



Sover man länge på morgonen när ens son säger så här när man kliver upp:

- Pappa! Glad jag blir att se dig!



Igår hade vi en family-trip tillsammans med Micke. Vi for in till Bollnäs och handlade mat. Men gjorde en del klipp också. Angelica handlade en massa lull-lull på extrapris på Åhlens och jag handlade en utomordentligt skön och snygg vinterjacka med 300kr rabatt. Äntligen en ny jacka.

Fick även en spikkudde av Angelica. Alldeles ypperlig när jag får migrän. Mattan har jag ju fått rulla ihop o krånglat men denna kudde kunde man blåsa upp och var i rätt storlek.

Käkade på det nya Sibylla i Bollnäs som ser ut som en MaX eller McDonalds restaurang. Självklart så är deras mat hundra gånger bättre än ovanstående företag men priserna var lite dyra tyckte jag. Inte klokt vad det kostar att käka ute nuförtiden. 80-90 kr för ett hamburger-meal. Kioskmat är lika dyrt som "vanlig" restaurangmat.

Det blev även en del fyrverkerier inhandlade, eller ja... Micke handlade.

Nyår kommer att firas hos svärmor... som vi alltid brukar göra. Grannarna brukar även komma dit och fyra av sina raketer och partaja. Innan det bjuds det på nyårssupé.

Samtidigt är det Nyårsrock i Järbo. Ni som ska dit - Ha så sköj.



Årets sista länkar...

För en gångs skull mycket bra lagar som börjar råda efter 1 januari. Pluspoäng till styrande regering.

Undantagstillstånd och kaos i New York pga snön. Vi har mer än dubbelt så mycket och här fortsätter allt som vanligt.

Skitibyx AB

IT'S SO FLUFFY!

Lilla ubåten.

Underbar morsa! =)

AH! Vilken hjälte. Fick själv byta e-post nyligen pga för mycket skräppost.



*~*~* GOTT NYTT ÅR KÄRA LÄSARE *~*~*



Hoppas ni får en snyggare fest =)

Kommentarer
Postat av: Anna

Kollegan var i New York över jul och Borgmästaren där hade tagit beslutet om att inte ploga i staden. Sista dagen de var där rasade det ned 50 cm snö så de fick gå och plumsa i knähögt med snö på trottoarerna. Flygplatserna var helt igenstängda också. Kollegan var den första/sista som fick flyga därifrån, sen var det igenbommat igen.

2010-12-30 @ 06:15:46
URL: http://vingo.blogg.se/
Postat av: Pastorn

Om livet känns lite tungt och dagarna inte blir som man vill, se då på livet som en hanhund gör. Kan det inte ätas eller knullas, så pissa på det & gå vidare

2010-12-31 @ 11:57:50
URL: http://blog.bahnhof.se/wb79078

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0